Ruines van Anuradhapura

13 september 2012 - Giritale Wewa, Sri Lanka

Vanmorgen om 9:00 uur  vertrokken van uit het hotel om 15 minuten verder de ruines en stopa's te bezoeken.

Als opwarmertje als je dat al nodig heb in dit land, zijn we klein maar leuk museum bezocht. Hierna zijn we naar een van de grootse stopa's geweest. Het is hier vergeven van de apen wat een leuk gezicht op leverd. al die apen die elkaar achterna zitten en door bomen en over daken rennen en springen, Bij de stopa moet uit respect altijd je pet en schoenen uit. Met een zon die voortdurend de stenen op warmt kan dit wel eens vervelend zijn. Vooral Alice roept oe a oe heet niet leuk meer. De stopa was 90 m hoog omvang niet bekend maar hij was coloszaal. Voor wie het niet weet in een stopa ligt een relique van Buddha, je kunt er niet in want ze zijn massief. Toen zijn we naar de oudste boom op aarde geweest de heilige boom van Buddha. Ook hier veel die offers kwamen brengen en bidden.Hiena zijn we verder de ruines gaan bezichten van Anuradhapura, een stad waar 300 bc 5000 monnikken woonden. Dit was een mooie site nog vrij authentiek en interressant om te bezoeken.

Na de lunch zijn we vertrokken naar ons hotel in Giritale. Onderweg hebben we op afstand een oolifant gezien die in de vrije natuur leeft, we hebben niet het geluk gehad om een hele kudde te zien.

Het hotel waar we verblijven ligt boven op een heuvel wat een geweldig mooi uizicht bied over dit natuur gebied. We hebben vanavond dan ook een prachtige zons ondergang gezien, je waand je beetje in Afrika.

We zijn net terug van het eten, een uitgebreid buffet met goed eten en een lekker  dessert.

Foto's volgen nog eer zijn wat problemen met uploaden

1. Ellen:
    14 september 2012
    Hoi klinkt allemaal leuk zeg!
    Heel veel plezier nog.
    En we kijken weer naaruit naar het volgend verhaal.