ruines van polonnaruwa

15 september 2012 - Giritale Wewa, Sri Lanka

Vandaag zijn we naar de ruinestad Polonnaruwa geweest, een voormalige hoofstad van Sri Lanka. Deze ruinestad hebben we met de fiets bezocht een enorm complex vol met overblijfsels van gebouwen, tempels stopa,s. Om dit alles te zien hebben we ruim 4 uur gefiets met ongeveer 35 graden en een brandende zon. Zoals je op de foto kunt zien zijn er prachtige beelden van buddha deze is uit een massieve rots gehouwen. fotoMet het tonen van repect aan Buddha gaan ze hier wel heel ver, zelfs in deze ruinestad moet je bij de overblijfsel je schoenen uit doen en je pet mag je ook ophouden. Op het complex was ook nog een mooi museum waar ze ook modellen hadden hoe de bepaalde gebouwen er uit gezien moeten hebben. vermoeid en over hit zijn we gaan lunchen.

Terug bij het hotel was de 2e bruiloft van deze week bezig, weer een happening opzich. opzeker moment wilde men dat wij met het bruidspaar op de foto gingen, maar dat is er niet van gekomen.

Het zal weer lekker slapen worden, het waait hier zo hard dat je wind, net als bij een herfststorm hoort waaien, en morgen weer op tijd voor de klim van de Leeuwenrots.

1. Marianne de rooij:
    15 september 2012
    Hoi,

Hebben ze daar zelfde fietsen als hier in nederlands?
    Nog veel plezier, ziet er goed uit op de fotos.
    groetjes marianne
  2. Paq en Ma:
    16 september 2012
    Je moet wel een rotsvast geloof hebben in je geloof om zo'n kwelling met die haken in je rug te kunnen te doorstaan.
    Wij zijn albang om eem spuitje te krijgen.
    Mooie foto's
    Gr Pa en Ma
  3. Paq en Ma:
    16 september 2012
    Wij zijn albang om eem spuitje te krijgen.
    Mooie foto's
    Gr Pa en Ma