Tuk-tuk

26 september 2012 - Koggala, Sri Lanka

Vanmorgen met de tuk-tuk naar Galle gegaan. De bestuurder van de tuk-tuk wierp zich al snel op als de nieuwe reisleider. Hij heeft ons Galle laten zien en stond naar dat wij uit gewandeld waren weer klaar om ons verder te rijden. Hij wist ook precies de winkels waar je tegen redelijk geld iets kon kopen. Het was wel lekker om hier in rond gereden te worden want het was goed warm, schatting ruim 30/35 graden, en dit bracht enige verkoeling. Vanaf het ford in Galle hebben we nog naar het vrouwen cricket gekeken en wij waren niet de enige. Op de terug weg naar het hotel wilde hij zijn dorp Koggala laten zien en wij weten van te voren overal zit wat achter ook hier. Toen wij daar waren wilde hij ons het meer laten zien en toen kwam het voorstel om in de namiddag met een catamaran te gaan varen. Dit zijn we ook gaan doen.

De middag hebben we in het hotel door gebracht, waar je steeds meer militairen en bewaking ziet. Dit allemaal ivm de cricketteams die hier verblijven. Om 16:30 uur werden we op gehaald voor de zeg maar rondvaart. In een primitieve catamaran werden wij over het meer geroeid, tweemaal zijn we aangelegd. Een keer om te kijken hoe kaneel gewonnen wordt. En om een tempel te bezoeken, hier kregen van een monnik teks en uitleg. Dit komt niet veel voor.

Als morgen het weer het toelaat gaan we met de tuk-tuk een jungle toer maken.