Yala

21 september 2012 - Tissamaharama, Sri Lanka

Na een korte nacht met veel regen, stonden al om 5:15 uur klaar om te vertrekken naar het national park Yala. Het was nog pikke donker toen wij beneden kwamen, Daya zat al te wachten en ons ontbijtpakket stond al klaar. Buiten stond een oude landrover op ons te wachten. Na een rit van 45 m'n stonden we aan de ingang van het park. Van een wachtrij van wel 100 auto's zoals in het hoogseizoen was geen sprake wij konden zo naar binnen. Het was een prachtig park en hebben in ons 3 uur durende tocht vele dieren gezien, apen herten wilde zwijnen, diverse vogel soorten te veel om op te noemen. Maar waar wij op gehoopt hadden olifanten en luipaarden helaas, deze hadden zich te goed verstopt en misschien was de regen een kleine spelbreker. Maar het park was meer dan de moeite waard, Alice wil van avond weer.foto

1. Rien:
    23 september 2012
    Dag Fred, lees net enkele verhalen van je. Jammer dat je geen olifanten gezien hebt want er zijn er genoeg. De jachtluipaarden zijn er wel (ik heb ze wel een keer gezien). Als je werkelijk olifanten wil zien ga dan vanuit je strandhotel naar Ula Walawe. Ik schrijf het niet goed maar met 2,3 a 3 uur rijden sta je er. Daar zijn er werkelijk veel. Loop daar tevens over het strand van Una watuna. (6 km bij je vandaan richting galle) Heerlijk snorkelen (een van de weinige plaatsen vanwege de rif) en eten op het strand met magnifieke uitzichten.