De Leeuwenrots

16 september 2012 - Kandy, Sri Lanka

fotoVanmorgen vroeg op pad gegaan om de leeuwenrots te gaan beklimmen. Boven op deze rots heeft men 1500 jaar geleden een paleis gebouwd dat ook als fort moest dienen. Om hier boven op te komen hebben we ruim 1200 traptreden moeten over winnen, gelukkig was het vandaag bewolkt en niet zo warm. Onder weg naar boven hebben we ook nog hele mooie fresco's mogen bewonderen. O ja onderweg staan ook waarschwings borden, niet voor los zitttende stenen of zo maar dat je stil moet zijn en de wespen niet moet laten schrikken, anders kunnen deze je aanvallen. De nesten die wij gezien hebben waren groot genoeg om enkele duizende te herbergen. Bij de klim en boven op stond een stormachtige wind. Na genoten te hebben van het uitzicht en de overblijselen van het de bouwwerken, vooral de fundering weer helemaal naar beneden. Beneden aan gekomen bij de uitgaan stond de tuk tuk al te wachtend om ons naar de auto te brengen. na een lekker glas vers vruchtensap de reis aanvaard naar Kandy.

Na de lunch hebben we een kruidentuintje bezocht, volgens de beschrijving kruidentuin.Maar naar ruim tien minuten was de rondleiding al voor bij. Naar een bezoek aan de kruiden winkel hebben we onze reis voort gezet. Onderweg kwamen we een Hindoeprocessie tegen met intrigerende voorstellingen. verder op hebben we ook nog een Hindoe tempel aan de buitenkant bewonderd, echt prachtig.

Op dit moment verblijven we in Kandy, en voor het eerst geen bufet bij het diner maar een keuze menu. Een welkome verandering.